Gestió i economia de l'esport

El passat 5 d’octubre el Col·legi d’Economistes de Catalunya va acollir la jornada “L’esport femení, un valor socioeconòmic a l’alça”, organitzada per la Comissió de l’Economia de la Igualtat i…

En aquest article, Xavier Pujadas, comissari de l’exposició “Esport i democratització al Baix Llobregat. 40 anys fent Consell” , ens presenta la mostra, que posa en valor la tasca realitzada…

Isaac Taberner Canadell (col. 57522), autor d’aquest article, és director del Màster en Sport Management & Marketing i professor de Gestió i Màrqueting Esportiu a la UVic-UCC. Al llarg de…

Anàlisi estadística per a solucions productives

Quan vaig acabar la carrera de CAFiE de seguida vaig començar a estudiar el Master Sports and Management. Aquest màster d’especialització s’emmarca dins de l’àmbit de les Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, concretament de la branca de la gestió esportiva i les tecnologies informàtiques.

Aquesta proposta d’emprenedoria en l’àmbit dels eSports, presentada per Marc Blanch, estudiant de la UB a la final SportsPitch del programa INDESUP impulsat per INDESCAT, clúster del qual és membre el COPLEFC, consisteix en la posada en marxa d’un equip basat en un sistema de simulació de competicions automobilístiques. Proposta que va merèixer un accèssit del jurat.

INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona edició d’INDESUP!, que impulsa els millors projectes d’estudiants de gestió dels diversos centres universitaris participants a partir dels treballs finals de màster (TFM). El COPLEFC, implicat en l’emprenedoria i membre d’INDESCAT, també hi pren part, i ofereix la col·legiació gratuïta durant un any als finalistes. És el cas de Sergio Berenguel (col. 61001), graduat a EUSES-Salt, centre adscrit a la UdG.  

Ara fa un any va néixer el portal bookingsportfacilities.com, liderat pel nostre company Òscar García, director d’Atlas Sport Consulting.

Un dels aspectes de què més s’està parlant últimament al nostre sector és de la tecnologia i de l’impacte que tindrà en el negoci. Normalment quan parlem de tecnologia fem referència a diferents tipus de ginys (gadgets) i wearables que milloraran l’experiència del client a les nostres instal·lacions.

L’entrada dels centres de baix cost va canviar la forma d’entendre el fitnes. Ara es comença a parlar d’un nou fenomen, el model boutique.