Illa Esportiva Castellbisbal – Docusport

Share this post

Anàlisi estadística per a solucions productives

Quan vaig acabar la carrera de CAFiE de seguida vaig començar a estudiar el Master Sports and Management. Aquest màster d’especialització s’emmarca dins de l’àmbit de les Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, concretament de la branca de la gestió esportiva i les tecnologies informàtiques.

En acabar, com en tots els màsters, és obligatori emprendre un treball de fi d’estudis, que consisteix a elaborar una recerca de camp sobre la gestió esportiva d’una empresa o entitat.

Les eines informàtiques poden facilitar la presa de decisions estratègiques eficaces

El tema que vaig triar va ser la descripció de la implantació del programa Trainingym. El vaig escollir perquè a la instal·lació on treballo, l’Illa Esportiva Castellbisbal, hi estic com a coordinador esportiu i tinc assignada tota la transformació d’aquest programa informàtic.

Diverses imatges de les instal·lacions de l’Illa Esportiva Castellbisbal (Vallès Occidental).

Trainingym

El Trainingym, com a eina de gestió esportiva, permet fer una radiografia actual de la salut de l’empresa veient les dades dels usuaris, treballadors, i tot un seguit d’indicadors que permeten que la presa de decisions estratègica sigui més eficaç. D’aquesta manera, i coneixedor del programa i la seva transformació en la realitat esportiva d’una instal·lació municipal, la intenció és que podré portar a terme conceptes apresos als diferents blocs del Màster i aplicar-los dins d’aquest programa informàtic.

Gràcies als coneixements apresos al llarg de la carrera i del màster vaig aconseguir aplicar-los a la meva feina actual on, a més de treballar, vaig desenvolupar el treball conjuntament amb la realitat que tenia a la instal·lació. Primer, vaig haver de fer una descripció del procés d’implantació i les seves diferents fases, com és el diagnòstic, la configuració del sistema, la formació tant dels tècnics de sala de fitnes com dels coordinadors, personal de recepció i gerents d’empreses de serveis.

Per poder-ho desenvolupar, explico tota la transformació que han tingut els quatre pilars fonamentals en tota instal·lació esportiva, que són: els clients, els tècnics, els gerents i la part de màrqueting.

Amb tots aquests indicadors es comparen les diferents radiografies, tant de l’abans com del després del procés, i la gestió del centre.

Tot i així, cal tenir en compte que al llarg de la creació d’aquesta transformació s’han trobat limitacions. Per una banda, el poc temps per aprofundir en l’adaptació del sistema. Des del meu punt de vista, hauria ha estat més interessant veure la repercussió del sistema informàtic en un any lectiu i constatar els diferents pics d’altes de socis que hi ha en 365 dies.

Tampoc no s’ha pogut observar tota l’adaptació del personal que treballa al gimnàs, ja que el programa té un potencial molt gran com per reduir les seves funcions bàsiques a dos mesos de vida. En aquest temps s’han pogut interpretar les diferents mancances que té el centre i s’han adoptat mesures, tot i que no s’ha pogut analitzar si realment s’havia pres la decisió més eficaç i valorar els canvis respecte a les dades anteriors a aquesta implantació.

Pedro Rollizo Mateos (col. 57202)

Comparteix:

Related Post

NOVEMBRE 12, 2019

Emprenedoria per als barrancs

Creació d’una marca de vestits de neoprè sostenibles per a barranquisme

OCTUBRE 16, 2019

MALAU MOTORSPORT. Creació...

Aquesta proposta d’emprenedoria en l’àmbit dels eSports, presentada per Marc...

SETEMBRE 5, 2019

AWAY GAME. Concentra’t a...

INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona...

JULIOL 10, 2019

L’economia de la...

Ara fa un any va néixer el portal bookingsportfacilities.com, liderat pel nostre company...

MAIG 21, 2019

L’altra cara de la...

Un dels aspectes de què més s’està parlant últimament al nostre sector és de la...

AGOST 3, 2018

Noves maneres de consumir...

L’entrada dels centres de baix cost va canviar la forma d’entendre el fitnes. Ara es...