Emprenedoria per als barrancs – Docusport

Share this post

Creació d’una marca de vestits de neoprè sostenibles per a barranquisme

La situació d’alerta mundial del planeta a causa dels efectes del canvi climàtic i la contaminació dels ecosistemes provocats per  l’acció i els efectes de la mà de l’home, així com de la indústria, juntament amb l’obtenció de primeres matèries, la producció energètica, etc. han motivat el desenvolupament d’aquest projecte que vol generar una resposta mediambientalment innòcua per als practicants de barranquisme, tot sumant així un altre petit esforç que pretén inspirar i impulsar més iniciatives en aquest sentit.

La indústria tèxtil és una de les més nocives i contaminants a nivell global

El COPLEFC, membre del clúster Indescat

El passat mes de juny va tenir lloc l’IndesUp!, organitzat per l’Indescat. En format de “concurs”, tenia com a objectiu premiar diverses iniciatives starts-ups del món de l’esport i la gestió esportiva a partir dels treballs finals de màster en gestió esportiva, dels centres universitaris següents: Blanquerna (URL), Cruyff Institute (UAB), Universitat de Barcelona, Barcelona School of Management (UPF), INEFC de Lleida (UDL). La proposta que el jurat va considerar com a “guanyadora” precisament va ser la d’Alex Cerón, estudiant del Màster en gestió esportiva a l’INEFC de Lleida, i que gaudirà de diverses sessions formació i contrast amb la realitat del mercat, així com la inclusió al programa IndesUp!Tech, adreçat a projectes emprenedors de base tecnològica. Igualment, rebrà del COPLEFC un any de col·legiació gratuïta.

Alex Cerón mostrant el guardó que l’identifica com a guanyador de l’IndesUp! 2019 i en un moment de la seva exposició

La idea, el projecte, el futur

Alex Cerón, impulsor de la idea, actualment té el projecte en fase de desenvolupament de producte i de recerca de finançament per impulsar el branding i el pla de negoci, amb l’objectiu de llançar la marca al mercat en menys de dos anys.

Projecte guanyador de l’edició 2019 d’IndesUp!, del clúster de l’esport Indescat

Quant a les característiques del projecte, aquest es basa en els principis següents: sostenibilitat del producte, centrat en una espacialització concreta com són els espais de barranquisme; una proposta originada a Espanya, fonamentada en tecnologia i innovació, i tot considerant la digitalització i una participació activa del públic objectiu.

Per arribar a xifrar aquestes característiques, l’estudi s’ha basat en 140 mostres o usuaris practicants, distribuïts entre esportistes barranquistes (47%), guies de barrancs (48%) i empreses del sector (5%), en què 7 de cada 10 que van rebre l’enquesta van respondre, acceptació que suposa una valoració molt bona de la idea. Només cal afegir que s’estima en uns 8.000 els practicants. 

Els destinataris o compradors

A partir de les dades obtingudes, Cerón ha elaborat un retrat estàndard  dels possibles compradors o públic a qui s’adreçaran els esmentats vestits de neoprè: home, 36 anys, 1,78 m i 79 kg, resident habitual al nord-est de la Península. Es tracta d’un barranquista i esportista habitual, amb 11 anys d’experiència, títol de tècnic esportiu al medi natural en barrancs, que està federat i associat a l’AEGM, amb una activitat d’una cinquantena de davallades per barrancs, que actua al Pirineu francès, a Ticino (Alps suïssos) i Madeira. Quant a producte, els interessats prefereixen la marca Seland, un producte que canvien cada quatre anys comprant a botigues especialitzades, especialment bipeces (per a home, talla M-L). Altres característiques d’aquest públic són que està molt conscienciat amb el canvi climàtic i el medi ambient.    

De moment, el producte va fent el seu camí i el projecte emprenedor i empresarial va avançant. Un món per descobrir, un món per créixer.

Alex Cerón, màster en gestió esportiva per l’INEFC Lleida

Comparteix:

Related Post

DESEMBRE 13, 2019

Illa Esportiva Castellbisbal

Anàlisi estadística per a solucions productives Quan vaig acabar la carrera de CAFiE de...

OCTUBRE 16, 2019

MALAU MOTORSPORT. Creació...

Aquesta proposta d’emprenedoria en l’àmbit dels eSports, presentada per Marc...

SETEMBRE 5, 2019

AWAY GAME. Concentra’t a...

INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona...

JULIOL 10, 2019

L’economia de la...

Ara fa un any va néixer el portal bookingsportfacilities.com, liderat pel nostre company...

MAIG 21, 2019

L’altra cara de la...

Un dels aspectes de què més s’està parlant últimament al nostre sector és de la...

AGOST 3, 2018

Noves maneres de consumir...

L’entrada dels centres de baix cost va canviar la forma d’entendre el fitnes. Ara es...