MALAU MOTORSPORT. Creació d’un equip d’iRacing – Docusport

Share this post

Aquesta proposta d’emprenedoria en l’àmbit dels eSports, presentada per Marc Blanch, estudiant de la UB a la final SportsPitch del programa INDESUP impulsat per INDESCAT, clúster del qual és membre el COPLEFC, consisteix en la posada en marxa d’un equip basat en un sistema de simulació de competicions automobilístiques. Proposta que va merèixer un accèssit del jurat.

–Pare, sóc pilot de cotxes professional!

–Fill, si us plau, no diguis mentides!

–Mira pare, condueixo un Ferrari 458.

–No diguis barbari… Fill! Frena! Que entres a la xicana de Rettifilio!

Fa uns anys, aquesta conversa no hauria estat possible entre un nen de 12 anys i el seu pare de 40. Era inimaginable que, des del sofà de casa, es pogués competir en circuits tan mítics com Monza o Rockingham Speedway.

L’any 1972, a Califòrnia, van néixer els esports electrònics, coneguts com a eSports. La seva aparició en el panorama mundial ha suposat, sobretot els últims anys, una autèntica revolució, tant al món dels videojocs com esportiu.

Actualment es disputen cada dia centenars d’esdeveniments relacionats amb aquest món, els quals mouen milions de persones. Les últimes dades en relació amb els eSports (2018) afirmen que arrosseguen una audiència de 380 milions de persones, de les quals 165 milions són aficionats i seguidors i 215 milions espectadors ocasionals.

Competir en circuits tan mítics com Monza o Rockingham Speedway des del sofà de casa

Si ens fixem en l’àmbit econòmic, les dades fan molt més goig. L’any 2018, el sector va aconseguir facturar 906 milions d’euros (1.200 milions si es tenen en compte tots els materials, elements, etc. tecnològics que s’utilitzen per competir). Pel que fa a les perspectives de futur, són realment esperançadores i, al mateix, espectaculars, ja que s’espera que en tan sols dos anys (el 2021) la facturació arribarà fins als 1.650 milions d’euros.

Marc Casadesús en un moment de la presentació del seu treball de final de màster sobre la creació d’una start-up esportiva MALAU Motorsport
La motivació

Aquestes dades comentades anteriorment, molt globals, em van motivar a entrar dins d’aquest món. Fixant-me en exjugadors del sector que, un cop retirats, havien orientat la seva carrera a la creació d’un equip d’eSports, em va sorgir la idea d’analitzar el sector i crear un equip.

El treball final de màster que es presenta analitza de forma concreta l’origen, evolució i situació actual dels eSports. A més, s’especialitza en una modalitat d’aquests esports electrònics: l’automobilisme virtual, conegut tècnicament com a SimRacing.

Al llarg del treball es detallen les necessitats i característiques econòmiques, socials (recursos humans) i materials per poder crear l’equip Malau Motorsport.

Les potencialitats

Des de la creació de la imatge de l’equip fins a la perspectiva econòmica de les tres temporades vinents (2020, 2021 i 2022), passant per l’organització humana o els materials de competició necessaris per competir. S’endinsa en un món desconegut per molts, però del qual formen part més de 75 equips de competició registrats, i fins a 225 pilots registrats en tots els simuladors. Tot i semblar un sector poc desenvolupat, genera unes xifres molt suculentes: patrocinadors, escuderies d’automobilisme real, i fins i tot empreses tecnològiques aposten per aquesta modalitat oferint grans pressupostos, que poden arribar als 150.000 euros per temporada. A més, els premis econòmics de les competicions del simulador arriben fins als 375.000 euros, xifra impensable en molts esports tradicionals.

Els eSports són un sector que genera unes xifres molt suculentes

Un món per descobrir, un món per créixer.

Marc Blanch Casadesús, col·legiat 61559

Comparteix:

Related Post

DESEMBRE 1, 2023

L’esport femení, un...

El passat 5 d’octubre el Col·legi d’Economistes de Catalunya va acollir la...

JULIOL 7, 2023

Quaranta anys del Consell...

En aquest article, Xavier Pujadas, comissari de l’exposició “Esport i...

MARç 21, 2023

Els esdeveniments esportius a...

Isaac Taberner Canadell (col. 57522), autor d’aquest article, és director del...

DESEMBRE 13, 2019

Illa Esportiva Castellbisbal

Anàlisi estadística per a solucions productives Quan vaig acabar la carrera de CAFiE de...

NOVEMBRE 12, 2019

Emprenedoria per als barrancs

Creació d’una marca de vestits de neoprè sostenibles per a barranquisme

SETEMBRE 5, 2019

AWAY GAME. Concentra’t a...

INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona...