INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona edició d’INDESUP!, que impulsa els millors projectes d’estudiants de gestió dels diversos centres universitaris participants a partir dels treballs finals de màster (TFM). El COPLEFC, implicat en l’emprenedoria i membre d’INDESCAT, també hi pren part, i ofereix la col·legiació gratuïta durant un any als finalistes. És el cas de Sergio Berenguel (col. 61001), graduat a EUSES-Salt, centre adscrit a la UdG.
Away Game és una idea de negoci que se’ns va acudir al meu company Bautista Güemes i a mi per portar-la a terme quan vam veure la gran quantitat d’equips i federacions que competeixen anualment a lligues i torneigs dels seus respectius esports, els quals han de viatjar per tota la geografia del país per disputar partits en condició de visitant.
La majoria d’aquests clubs s’organitzen els desplaçaments i les seves estades corresponents a través d’internet com a pràctica habitual. I per buscar la millor oferta es veuen obligats a multitud de trucades a diferents hotels i mitjans de transport. Sens dubte, es tracta d’una feina que ocupa molt de temps i resulta molt estressant.
Away Game, la solució
Away Game és una empresa que brinda aquesta solució als clubs i federacions a través d’una plataforma digital intuïtiva i amb un accés ràpid. Permetrà al client trobar la millor opció en un sol punt de contacte sense haver de posar-se en contacte amb els hotels per un costat i els mitjans de transport per un altre. A més, la plataforma comptarà amb hotels ja preseleccionats que s’adaptin a les necessitats del client.
Els clients potencials
El mercat total de la nostra plataforma digital és global, ja que hi ha clubs i federacions esportives per tot el món. Amb tot, després d’haver fet un estudi de mercat, cal dir que solament a Espanya hi ha un total de 68.205 clients potencials, entre federacions esportives, delegacions territorials i clubs esportius, segons l’Anuari d’Estadístiques Esportives 2018. Això suposa, doncs, un primer estadi atractiu, ja que es constata l’existència de mercat suficient, abans d’un posterior pas d’internacionalització.
El negoci
La nostra principal font d’ingressos seran les vendes que realitzem des de la plataforma digital a través d’un percentatge per cada venda. Analitzant el nostre client potencial mitjançant entrevistes, hem constatat que el preu és un aspecte molt rellevant a l’hora de l’elecció del mitjà de transport i/o de l’estada. Per això, l’estratègia de preu amb què ens posicionarem és un marge entre el 12-15 % per cada venda en estada que es faci a través de la nostra plataforma digital, tot afegint-hi un 5 % addicional si s’escull també l’opció del transport.
Away Game, un servei de qualitat a un preu moderat i sense complicacions perquè els clubs només es concentrin a competir.
L’objectiu
Els objectius que ens marquem a Away Game és ser l’empresa líder en viatges esportius. Volem aconseguir una gran cartera de clients i fidelitzar-los tot satisfent aquesta necessitat de clubs i federacions de diferents disciplines esportives. Tot basat en l’oferta d’un servei de qualitat a un preu moderat i sense complicacions perquè els clubs només es concentrin a competir.
Sergio Berenguel, col·legiat 61001