AWAY GAME. Concentra’t a jugar

INDESCAT, el clúster català de l’esport, va organitzar abans de l’estiu la segona edició d’INDESUP!, que impulsa els millors projectes d’estudiants de gestió dels diversos centres universitaris participants a partir dels treballs finals de màster (TFM). El COPLEFC, implicat en l’emprenedoria i membre d’INDESCAT, també hi pren part, i ofereix la col·legiació gratuïta durant un any als finalistes. És el cas de Sergio Berenguel (col. 61001), graduat a EUSES-Salt, centre adscrit a la UdG.  

Away Game és una idea de negoci que se’ns va acudir al meu company Bautista Güemes i a mi per portar-la a terme quan vam veure la gran quantitat d’equips i federacions que competeixen anualment a lligues i torneigs dels seus respectius esports, els quals han de viatjar per tota la geografia del país per disputar partits en condició de visitant.

La majoria d’aquests clubs s’organitzen els desplaçaments i les seves estades corresponents a través d’internet com a pràctica habitual. I per buscar la millor oferta es veuen obligats a multitud de trucades a diferents hotels i mitjans de transport. Sens dubte, es tracta d’una feina que ocupa molt de temps i resulta molt estressant.

Away Game, la solució

Away Game és una empresa que brinda aquesta solució als clubs i federacions a través d’una plataforma digital intuïtiva i amb un accés ràpid. Permetrà al client trobar la millor opció en un sol punt de contacte sense haver de posar-se en contacte amb els hotels per un costat i els mitjans de transport per un altre. A més, la plataforma comptarà amb hotels ja preseleccionats que s’adaptin a les necessitats del client.

Els clients potencials

El mercat total de la nostra plataforma digital és global, ja que hi ha clubs i federacions esportives per tot el món. Amb tot, després d’haver fet un estudi de mercat, cal dir que solament a Espanya hi ha un total de 68.205 clients potencials, entre federacions esportives, delegacions territorials i clubs esportius, segons l’Anuari d’Estadístiques Esportives 2018. Això suposa, doncs, un primer estadi atractiu, ja que es constata l’existència de mercat suficient, abans d’un posterior pas d’internacionalització.

Sergio Berenguel (esquerra) i Bautista Güemes, autors de la idea de negoci
El negoci

La nostra principal font d’ingressos seran les vendes que realitzem des de la plataforma digital a través d’un percentatge per cada venda. Analitzant el nostre client potencial mitjançant entrevistes, hem constatat que el preu és un aspecte molt rellevant a l’hora de l’elecció del mitjà de transport i/o de l’estada. Per això, l’estratègia de preu amb què ens posicionarem és un marge entre el 12-15 % per cada venda en estada que es faci a través de la nostra plataforma digital, tot afegint-hi un 5 % addicional si s’escull també l’opció del transport.

Away Game, un servei de qualitat a un preu moderat i sense complicacions perquè els clubs només es concentrin a competir.

L’objectiu

Els objectius que ens marquem a Away Game és ser l’empresa líder en viatges esportius. Volem aconseguir una gran cartera de clients i fidelitzar-los tot satisfent aquesta necessitat de clubs i federacions de diferents disciplines esportives. Tot basat en l’oferta d’un servei de qualitat a un preu moderat i sense complicacions perquè els clubs només es concentrin a competir.

Sergio Berenguel, col·legiat 61001

Visited 2 times, 1 visit(s) today

Els articles més llegits

Close